piątek, 20 grudnia 2013

Karp wigilijny



Tak naprawdę, karpia lubię tylko i wyłącznie w takim, wigilijnym wydaniu.

 Bez kombinowania, bez wydziwiania, udziwniania.

Jak karp, to jedynie panierowany w bułce i smażony na maśle.

Dla mnie najlepszy;) 
Król wigilijnego stołu!

Składniki:
  • jeden ok. 1.5kg karp (ok. 4-5  dzwonków)
  • jajko
  • bułka do panierowania
  • mąka do obtoczenia
  • sól, pieprz
  • cytryna
  • masło do smażenia
Rybę doprawić solą, pieprzem i sokiem z cytryny.
Dodatek cytryny sprawi, że karp nie będzie miał posmaku mułu.
Karpia obtaczać w mącę, roztrzepanym jajku i panierować w bułce.
Dzwonki karpia smażyć na rozgrzanym maśle, z obu stron, na rumiano.









16 komentarzy:

  1. Śliczny,apetyczny.Czyżbyś już upiekła na wigilię?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihihi ciut za wcześnie, nie?
      w Wigilię będzie powtórka;)

      Usuń
  2. nie mogę sie dczekać karpia, Twój wygląda idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawdziwy król! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podzielam Twoje zdanie - takiego karpia ja też lubię najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  5. To specjalność mojej babci, robi takiego samego karpia
    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. u nas mistrzynią karpia jest teściowa i ja nawet nie próbuję startować w takich zawodach ;))
    a ozdoby mamy takie same;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja poza karpiem sponiewieranym w bułce i usmażonym lubię jeszcze karpia w galarecie z rodzynkami i migdałami :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. My karpia smażymy tyko w mące. Już się cieszę na wtorek, że będzie:-))

    OdpowiedzUsuń
  9. Sympatyczna Antenko.Właściwie jak masz na imię.Czemu mam Ciebie kojarzyć z RTV.Z okazji Świąt Bożego Narodzenia, życzę Tobie i Twojej rodzinie, Świąt z barszczem, grzybami i karpiem. Życzę zwykłego ludzkiego szczęścia, odpoczynku, zwolnienia oddechu i chwil roziskrzonych kolędą, śmiechem i wspomnieniami. Aby przy świątecznym stole nie zabrakło światła i ciepła rodzinnej atmosfery, a Nowy Rok niósł ze sobą szczęście i pomyślność. Christopher

    OdpowiedzUsuń
  10. ja też lubię takiego karpia :) prosty jest najlepszy!
    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...