sobota, 17 sierpnia 2013

Kruche ciasto ze śliwkami i budyniem

Kruche ciasto ze śliwkami i budyniem


Pyszne, kruche ciasto, z sezonowymi, soczystymi śliwkami węgierkami, z budyniem i szczyptą cynamonu. Do tego duża ilość, chrupiącej kruszonki na wierzchu:)

Kocham takie ciasta!:)

Składniki (blacha 20x32, może być spokojnie mniejsza, ciasto wyjdzie wyższe):
  • 500g mąki
  • 2 jajka
  • 3 żółtka
  • 200g masła
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenie
  • 2 szczypty soli
  • 2 łyżki kaszy manny
  • 700g śliwek węgierek
  • cynamon do smaku
masa budyniowa
  •  2 budynie śmietankowe + 4 łyżki cukru + 3 szklanki mleka
Składniki na ciasto (poza manną i śliwkami) zagnieść.
Podzielić na dwie części (60% i 40%).
Schłodzić w lodówce.
Śliwki pozbawić pestek, pokroić na ćwiartki.
Dno blaski wyłożyć papierem do pieczenia.
Większą częścią ciasta wylepić dni formy.
Posypać manną.
Gęsto poukładać śliwki.
Śliwki posypać cynamonem.
Ugotować budyń.
Gorącym budyniem zalać śliwki.
Drugą część ciasta zetrzeć na tarce, na grubych oczkach.
Ciasto piec w 180C ok. 50 minut.
Wystudzić.
Włożyć na kilka godzin do lodówki by masa ładnie się ścięła.

Kruche ciasto ze śliwkami i budyniem

Kruche ciasto ze śliwkami i budyniem

Kruche ciasto ze śliwkami i budyniem

Kruche ciasto ze śliwkami i budyniem

Kruche ciasto ze śliwkami i budyniem

Kruche ciasto ze śliwkami i budyniem

Kruche ciasto ze śliwkami i budyniem

Kruche ciasto ze śliwkami i budyniem

73 komentarze:

  1. pyszne! ja też uwielbiam takie ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrobiłam i potwierdzam, że szybko się robi i wychodzi po prostu pyszne!
      Dzięki za przepis.

      Usuń
  2. kruche, owoce i budyń - niezawodne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze lubiłam ciasta z budyniem (lub/i owocami), ale chyba dopiero widzę dobry przepis, w którym budyń nie jest twardy jak skała. Zapisuję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten budyń wychodzi idealny;) też nie lubię skały:D

      Usuń
  4. Pięknie i apetycznie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetyczne zestawienie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna propozycja. Ten budyń wygląda jak milion dolarów, Chętnie bym wbiła ząbki w to ciasteczko !!

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepysznie!
    Budyń bardzo mi się tu podoba.
    Częstuję się...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojeeeeeej! Ale apetyczneeeeee!

    OdpowiedzUsuń
  9. o kurczę! jak dorwę śliwki - to robię to ciasto! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. taką wersję lubię zarówno piec jak i jeść :D

    OdpowiedzUsuń
  11. pyszne musialo byc. i budyn i śliwki uwielbiam.;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę wypróbować to ciasto, koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. pycha :) ja akurat mam upieczony prosty pacek ze sliwkami, ale jak go skoncze to zrobie ten

    OdpowiedzUsuń
  14. PODANE PROPORCJE SA NA JAKI ROZMIAR BLASZKI?? POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie blacha 20cmx32
      spokojnie można użyć mniejszej, ciasto wyjdzie wtedy wyższe:)
      pozdrawiam

      Usuń
  15. I ja również mam pytanie o blachę.. Jakie wymiary? Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odpowiedź jest w powyższym komentarzu.
      pozdrawiam

      Usuń
  16. Ciasto jest właśnie w piecu, blachę miałem nieco większą. Troszkę śliwek zabrakło bo podjadłem :D Ale mam nadzieje że będzie PYSZNE :p

    OdpowiedzUsuń
  17. ciasteczko wygleda pysznie !!!! Bardzo proszę o informację czy piekarnik na być nagrzany do wymaganej temperatury? ........z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak piekarnik ma być nagrzany przed włożeniem ciasta.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  18. Takiego przepisu potrzebowałam, budyń i śliwki, Twoje zdjęcia mnie urzekły,(ta idealna budyniowa warstwa i zatopione kawałki owoców, mniam ) więc przestałam dalej szukać i upiekłam.
    Ciacho pyszne, ciężko było się oprzeć i czekać aż zastygnie, muszę wypróbować jeszcze z innymi owocami, może jabłka? Dzięki serdeczne za przepis, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło:) życzę smacznego:) a przetestować przepis z innymi owocami, polecam.
      Przepis na szarlotkę z budyniem znajdziesz tutaj http://smaacznykasek.blogspot.com/2013/02/szarlotka-z-budyniem.html
      Przepis prawie identyczny, a ciasto paluszki lizać:)

      Usuń
  19. witam, nie chciałabym używać proszku do pieczenia, nie lubię jego posmaku po upieczeniu, czy jeśli pominę go to ciasto będzie o wiele niższe?

    OdpowiedzUsuń
  20. Wiem, że można zastąpić proszek do pieczenia sodą oczyszczoną, ale czy ona nie pozostawi również takiego posmaku proszkowego w cieście po upieczeniu?

    OdpowiedzUsuń
  21. Całkiem niedawno piekłam takie ciasto i smiało mogę polecić każdemu.Bardzo dobre!

    OdpowiedzUsuń
  22. a czy można zamiast śliwek dodać mrożone truskawki (bez rozmrażania) lub mrożone śliwki?
    ciasto wg tego przepisu wyszło mi rewelacyjnie, co więcej było to moje pierwsze ciasto, jakie upiekłam, więc tym bardziej polecam przepis :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do ciasta można dodać każdy sezonowy owoc. Wybornie bedzie smakować z brzoskwiniami, jabłkami, truskawkami, czy np. malinami. Oczywiście świeże owoce można zastąpić mrożonymi. Przed pieczeniem nie należy ich rozmrażać, ale w trakcie pieczenia może się okazać, że trzeba będzie je dłużej piec. Należy sprawdzać patyczkiem jak wygląda sytuacja w piekarniku;)

      Usuń
  23. Wygląda pysznie mam pytanie budynie maja być normalne w małych torebkach?! I w jakich proporcjach ugotować budyń?! Tzn. W ilu ml rozrobić proszki a ile zagotować mleka?! Budynie mają być bez cukru?! Jeśli chodzi o śliwki dajemy ze skórką do ciasta?! I jak pokroic śliwki na pol i na plasterki czy jakoś inaczej?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie odpowiedzi na pytania zawarte są w przepisie. Proszę dokładnie czytać przepisy.
      Zwykły budyń, dodać 4 łyżki cukru na 3 szklanki mleka. Budynie rozmieszać w ok 0.7 szklanki mleka, resztę mleka zagotować.
      Śliwki ze skórą mają być pokrojone w ćwiartki.
      Pozdrawiam

      Usuń
  24. Pysznie wyglądaa ciasto wygląda bosko... Mam pytanie ćwiartki sliwek układać skórka do dołu czy do góry?!

    OdpowiedzUsuń
  25. Jutro biore się za ten placuszek. Rozumiem trzeba użyć dwa całe jajka i trzy same żółtka?!

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale pysznościi wygląda super... Aczkolwiek jestem początkująca w kuchni i prosiłabym o dokładne proporcje przygotowania budyniu tzn. Ile mleka zagotować a w jakiej ilości rozpuścić proszek budyniowy z cukrem?! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  27. ciasto pyszne, ale mam pytanie? czy miałyście też problem z rozłożeniem ciasta w formie oraz z jego pokruszeniem na wierzchu? Moje było strasznie maślane oraz lepiące i był to nie lada wyczyn. Może macie jakiś sprawdzony patent na takie zjawisko? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciasto przed wylepieniem formy i pokruszeniem na wierzchu trzeba mocno schłodzić, wtedy nie ma tego problemu

      Usuń
    2. Patent na rozłożenie ciasta na papierze do pieczenia rozkładany kulkę ciasta na to drugi duży papier i walkujemy a potem już tylko zdjąć jednak papier i na blachę wałek czyste nic się nie klei rewelacja :-)

      Usuń
    3. Jeden z papierów zdjąć miało być a drugi z ciastem na blachę :-)

      Usuń
    4. Jeden z papierów zdjąć miało być a drugi z ciastem na blachę :-)

      Usuń
  28. dziękuję za przepis, ciasto przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  29. ciasto smaczne , polecam

    OdpowiedzUsuń
  30. ciasto jest przepyszne. zniknęło w ciągu paru godzin. połączenie śliwek i budyniu doskonałe. szybko się robi. polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Upiekłąm ostatnio i wyszło przepyszne! Gorąco polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  32. właśnie upiekłam i się studzi. pachnie pięknie w całym domu. ja z tej proporcji zrobiłam na dużą blaszkę więc pewnie wyjdzie cienkie, ale co tam! moja szarańcza wszystko zje :D
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  33. Robie to ciasto. Juz 4 raz- przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Dziękuję za inspirację. Troszkę ciasto zmodyfikowałam, ale wyszło pyszne. Tutaj efekt mojej pracy http://mamaipomocnicy.blogspot.com/2015/01/kruche-ciasto-ze-sliwkami-budyniem-i.html

    OdpowiedzUsuń
  35. już od prawie dwóch lat robię to ciasto z tego przepisu :) tylko na blachę daję półtora porcji składników - zawsze wydaje mi się, że kruszonki na górze jest za mało.

    OdpowiedzUsuń
  36. Zrobiłam. Przesmaczne ;-) dziękuję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  37. ciasto wyglada smakowicie ...mam ochote,aby je zrobic.moje pytanie zamiast formy prostokatnej moge wykorzystac tortownice ?

    OdpowiedzUsuń
  38. Właśnie skończyłam piec to ciasto, byłam ciekawa czy faktycznie wyjdzie mi tak jak na zdjęciu i się nie zawiodłam. Przepyszne w smaku i ładne z wyglądu :) Nie raz wrócę do tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  39. u mnie właśnie się piecze! Jeszcze nie próbowałam ale wiem że będzie przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  40. jak długo chłodzić ciasto?

    OdpowiedzUsuń
  41. Czy może być mąka orkiszowa zamiast pszennej?

    OdpowiedzUsuń
  42. Zrobiłam wczoraj; do ciasta dodałam mniej cukru, bo miałam słodzony budyń. Ciasto wyszło przepyszne! Nie mogłam się powstrzymac i spróbowałam na ciepło, dzisiaj zjedliśmy dobre schłodzone. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  43. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam.A co z pozostałymi białkami?W przepisie jest 2 jajka i 3 żółtka...Zamrozić na bezę? Proszę o szybką odpowiedź bo jestem w trakcie pracy nad ciachem.Dzięki,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  45. 32 year-old Physical Therapy Assistant Adella Rewcastle, hailing from Sheet Harbour enjoys watching movies like Downhill and Cycling. Took a trip to Rock Art of the Mediterranean Basin on the Iberian Peninsula and drives a Ferrari 275 GTB/C Speciale. przekonaj sie

    OdpowiedzUsuń
  46. Czy ta porcja nada się do białej ceramicznej formy na tartę 28 cm ? Czy zmodyfikować ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...