poniedziałek, 16 września 2013

Szarlotka biszkoptowa



Sezon na jabłka w pełni, korzystam i ja;)

Zachciało mi się jakiejś dobrej, ale przy tym delikatnej i lekkiej szarlotki.

Choć jeszcze na chwilę chciałam pozostać w letnim, wakacyjnym klimacie i takiego ciasta poszukiwałam;)

Idealna wydała mi się szarlotka upieczona na puszystym biszkopcie.

Delikatny biszkopt, przełożony kwaskową warstwą jabłek, po prostu pycha!

Składniki:

biszkopt
  • 3/4 szklanki mąki
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
masa jabłkowa
  • 2 kg jabłek ( u mnie szara reneta)
  • 2 galaretki pomarańczowe 
Białka ubić z solą na sztywno.
Partiami dodawać cukier, ciągle ubijając.
Nie przerywając ubijania dodawać po żółtku.
Do masy dodać maki i proszek do pieczenia.
Zmiksować do połączenia się składników.
Przelać do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia.
Biszkopt piec ok. 25 minut w 180C.
Po upieczeniu wyciągnąć i wystudzić.
Wystudzony biszkopt przekroić w z dłuż na pół.
Jabłka obrać, pokroić w kosteczkę.
Przełożyć do garnka i zagotować.
Do gotujących się jabłek dodać galaretkę w proszku.
Całość wymieszać i ściągnąć z gazu.
Gorącą mas wylać na jeden blat biszkopta.
Ciasto przykryć drugim blatem i lekko docisnąć.
Włożyć do lodówki by całość stężała.
Gotową szarlotkę można posypać cukrem pudrem lub jak ja polać lukrem.








39 komentarzy:

  1. Bardzo lubię szarlotkę,a taką z glancem szczególnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. ślicznie wyszła:) a za rumiankami będę tęsknić, moja najmłodsza córeczka zawsze je zrywała i robiła bukieciki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj ja też będę tęsknić, ale co zrobić:/

      Usuń
  3. Smaki dzieciństwa :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pięknie! Na pewno pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ apetyczna ta Twoja szarlotka!Uwielbiam taką!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ Wy wszystkie kusicie... Szarlotka mmm ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do roboty kochana, piec szarlotkę marsz;)!

      Usuń
  7. Szarlotka lekka niczym puch..:) do wypróbowania tej jesieni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie:) polecam z czystym sumieniem:)

      Usuń
  8. Uwielbiam taką szrlotkę... lekko pomarańczowe jabłka, lukier i puszyte ciasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znasz się:) moim zdaniem, to również szarlotka idealna:)

      Usuń
  9. Ja co prawda szarlotek nie jadam bo nie lubię jakoś nie mogę niesc jabłek w cieście nie wiem dlaczego ale twoja wygląda smakowicie;-) co nie zmienia faktu ze rurki mnie męczą I jak zjemy sernik zabieram się za rurki ha ha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiesz, co tracisz;) hihihihihi
      a rureczki polecam, ale osztrzegam, są uzależniające;)

      Usuń
  10. I wygląda na bardzo delikatną faktycznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale fantastycznie wygląda :P Muszę kiedyś spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Kromciu, polecam serdecznie!

      Usuń
  12. Mniam, wygląda wspaniale!Uwielbiam szarlotki. Chyba będę musiała jakąś upiec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie:) na jesień, to obowiązkowy wypiek;)

      Usuń
  13. Bardzo fajna szarlotka,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. mniammm tez takie ciacho robie i uwielbiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda świetnie;-) ja robię biszkoptowa rolade z jabłkami.

    OdpowiedzUsuń
  16. Robię podobną - dodaje galaretki o smaku kiwi :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  18. fajna odmiana od takiej tradycyjnej wersji :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Biszkopt rzeczywiście prezentuje się niezwykle lekko i puszyście. Hmm biszkoptowej szarlotka chyba jeszcze nie próbowałam, do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...