sobota, 14 września 2013

Bułki pszenne



 W mojej lodówce, zawsze znajdą się pod ręką, rezerwowe drożdże. 

Tak na wszelki wypadek;) 
Na wypadek gdyby np. brakło, albo zachciało nam się domowego pieczywa.

Nie znam piękniejszego zapachu, kojarzącego się z domem, jak zapach pieczonego chleba.

Dzisiejsze bułeczki, najprostsze z prostych, zawsze się udają i wspaniale smakują.
Lekko chrupiąca skórka, puszysty i delikatny środek, długo zachowujący swoją świeżość.

Składniki ( na ok. 6 dużych lub 8 małych bułeczek):
  • 600g maki pszennej
  • 300ml ciepłej wody
  • 25g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka soli
  • o.5 łyżeczki cukru
  • 2 łyżki oleju
Wszystkie składniki na ciasto zagniatamy.
Odstawiamy na ok. 1 godzinę do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto dzieli na 6 lub na 8 części.
Z każdej formujemy bułeczkę.
Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Nacinamy z góry nożem raz lub na krzyż.
Bułeczki można posypać lekko mąką lub tym czym się lubi : pestkami dyni, słonecznikiem, makiem.
Piec na rumiano w piekarniku nagrzanym do 200C ok. 25 minut.






22 komentarze:

  1. będę o nich śnić.... czasem się spełnia :D

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  2. super, domowe bułeczki na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam domowe pieczywo, ale jestem za leniwa, żeby je zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszły Ci perfekcyjne "ciachane" bułki!

    OdpowiedzUsuń
  5. alez pysznie wyglądają, poproszę 2 bułeczki na dzisiejszą kolację:)

    OdpowiedzUsuń
  6. alez pysznie wyglądają, poproszę 2 bułeczki na dzisiejszą kolację:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne!
    Antenko,jeżeli pieczesz też na zakwasie,to zapraszam do naszej wspólnoty piekarniczej.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  8. No kochana bułeczki wuglądają jak z najlepszej piekarni.....!!! super

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne bułeczki! Baaardzo mi się podobają. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. takie to tylko z masełkiem i solą <3

    OdpowiedzUsuń
  11. świeże bułeczki na sniadanie to jest to!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super wyrosły;-) jak na razie nie mam drygu do domowego pieczywa. A szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przez naze Winobranie umknęły mi takie bułeczki;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj, dzisiaj upiekłam również bułeczki z 1,5 porcji ciasta /po całonocnym leżakowaniu ciasta w lodówce. Urosło jak szalone. Dziękuję za przepis na pyszne bułeczki.
    Pozdrawiam KK

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają bardzo apetycznie, zjadłabym z masłem i dżemem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam je, Bardzo łatwy i dobry przepis, taki sam jak na pizze, polecam

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam, czy drożdze z cukrem rozetrzeć czy z w wodzie rozpuścić?

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam:)
    Nie wiem czy dobrze dobrałem proporcje ponieważ robiłem na "oko", ale czy ciasto podczas ugniatania ma być kleiste czy raczej łatwo ma odchodzic od rąk??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam z tego przepisu dwa razy trzymając sie proporcji i ciasto jest klejące, wystaczylo troche maki na reke zeby uformowac bulki. Mimo klejacego ciasta bułki wyrosły duże i pyszne.

      Usuń
  19. EXCELLENT formula! I've began producing my very own washing soap just lately -- as well as like it -- however do not have the pretreatment squirt -- They are SIMPLE elements as well as I will provide this particular an attempt!!! Many thanks with regard to publishing this!

    league of legends boostingcheap coins fut14

    OdpowiedzUsuń
  20. 21 year old Help Desk Operator Margit Royds, hailing from Manitou enjoys watching movies like Euphoria (Eyforiya) and Jewelry making. Took a trip to Heritage of Mercury. Almadén and Idrija and drives a 4Runner. mozna zajrzec tutaj

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...