sobota, 14 września 2013

Bułki pszenne



 W mojej lodówce, zawsze znajdą się pod ręką, rezerwowe drożdże. 

Tak na wszelki wypadek;) 
Na wypadek gdyby np. brakło, albo zachciało nam się domowego pieczywa.

Nie znam piękniejszego zapachu, kojarzącego się z domem, jak zapach pieczonego chleba.

Dzisiejsze bułeczki, najprostsze z prostych, zawsze się udają i wspaniale smakują.
Lekko chrupiąca skórka, puszysty i delikatny środek, długo zachowujący swoją świeżość.

Składniki ( na ok. 6 dużych lub 8 małych bułeczek):
  • 600g maki pszennej
  • 300ml ciepłej wody
  • 25g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka soli
  • o.5 łyżeczki cukru
  • 2 łyżki oleju
Wszystkie składniki na ciasto zagniatamy.
Odstawiamy na ok. 1 godzinę do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto dzieli na 6 lub na 8 części.
Z każdej formujemy bułeczkę.
Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Nacinamy z góry nożem raz lub na krzyż.
Bułeczki można posypać lekko mąką lub tym czym się lubi : pestkami dyni, słonecznikiem, makiem.
Piec na rumiano w piekarniku nagrzanym do 200C ok. 25 minut.






21 komentarzy:

  1. będę o nich śnić.... czasem się spełnia :D

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  2. super, domowe bułeczki na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam domowe pieczywo, ale jestem za leniwa, żeby je zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszły Ci perfekcyjne "ciachane" bułki!

    OdpowiedzUsuń
  5. alez pysznie wyglądają, poproszę 2 bułeczki na dzisiejszą kolację:)

    OdpowiedzUsuń
  6. alez pysznie wyglądają, poproszę 2 bułeczki na dzisiejszą kolację:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne!
    Antenko,jeżeli pieczesz też na zakwasie,to zapraszam do naszej wspólnoty piekarniczej.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  8. No kochana bułeczki wuglądają jak z najlepszej piekarni.....!!! super

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne bułeczki! Baaardzo mi się podobają. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. takie to tylko z masełkiem i solą <3

    OdpowiedzUsuń
  11. świeże bułeczki na sniadanie to jest to!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super wyrosły;-) jak na razie nie mam drygu do domowego pieczywa. A szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przez naze Winobranie umknęły mi takie bułeczki;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj, dzisiaj upiekłam również bułeczki z 1,5 porcji ciasta /po całonocnym leżakowaniu ciasta w lodówce. Urosło jak szalone. Dziękuję za przepis na pyszne bułeczki.
    Pozdrawiam KK

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają bardzo apetycznie, zjadłabym z masłem i dżemem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam je, Bardzo łatwy i dobry przepis, taki sam jak na pizze, polecam

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam, czy drożdze z cukrem rozetrzeć czy z w wodzie rozpuścić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. drożdże zagnieść z resztą skałdników

      Usuń
  18. Witam:)
    Nie wiem czy dobrze dobrałem proporcje ponieważ robiłem na "oko", ale czy ciasto podczas ugniatania ma być kleiste czy raczej łatwo ma odchodzic od rąk??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam z tego przepisu dwa razy trzymając sie proporcji i ciasto jest klejące, wystaczylo troche maki na reke zeby uformowac bulki. Mimo klejacego ciasta bułki wyrosły duże i pyszne.

      Usuń
  19. EXCELLENT formula! I've began producing my very own washing soap just lately -- as well as like it -- however do not have the pretreatment squirt -- They are SIMPLE elements as well as I will provide this particular an attempt!!! Many thanks with regard to publishing this!

    league of legends boostingcheap coins fut14

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...