środa, 20 lutego 2013

Kurczak curry

Kurczak curry


Pyszny, aromatyczny, cudownie rozgrzewający, idealny na chłodny, 
zimowy dzień - kurczak w sosie curry.
Ten kremowy, pikantny sos, idealnie pasuje do delikatnego mięsa kurczaka, a dodatek ananasa fantastycznie orzeźwia danie.

Składniki:
  • 500g filetu z kurczaka
  • 1 cebula
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 4 plastry ananasa
  • 3 łyżeczki curry
  • 200ml mleczka kokosowego
  • 0.5 puszki soku spod ananasa
  • sól, pieprz, imbir, papryka do smaku
  • olej do smażenia 
  • 1 łyżka mąki
Mięso pokroić w kostkę.
Doprawić solą, pieprzem, podsmażyć na patelni.
Cebulę obrać, posiekać, zeszklić na odrobinie oleju.
Ananasa pokroić w kostkę dodać do cebuli, podsmażyć całość.
Ananasa wraz z cebulą połączyć z mięsem. 
Dodać sok z ananasa, mleczko kokosowe.
Dodać curry i rozgnieciony czosnek.
Przyprawić solą, pieprzem i imbirem do smaku.
Pod koniec duszenia, sos można zagęścić mąką.
Dusić parę minut na małym ogniu.


Kurczak curry

Kurczak curry

Kurczak curry

Kurczak curry

Kurczak curry

Kurczak curry

56 komentarzy:

  1. Pyszny ten kurczak! Poproszę porcję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. miodzio:D

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda mega pysznie! poproszę:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki cudowny kolor:-) Tyle słońca:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba sobie jakoś dogodzić zimową porą kiedy słoneczka brak;)

      Usuń
  5. Dawno takiego nie jadłam. A bardzo lubię!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda zachęcająco, muszę to wypróbować ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tak podanego kurczaka:) Mam podobny przepis, ale bez mleczka kokosowego, będę musiała kiedyś wypróbować z tym składnikiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wypróbuj koniecznie:) mleczko dodaje szczypty delikatności i subtelności tej rozgrzewającej potrawie:)a do tego ciekawego aromatu:)

      Usuń
  8. Kocham takie dania, a curry ostatnio wrzucam do wszystkiego. Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pewną osobę, która prosi się o kurczaka curry już od ponad roku (wiem, wstyd), ale teraz biorę Twój przepis i działam z nim za kilka dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój mąż też mnie mordował o takie prawdziwe curry dłuższy okres czasu;)

      Usuń
  10. Ale słoneczny kurczak, na porę zimową w sam raz:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja dobrze pamiętam Pascal Brodnicki gotował takiego kurczaka w jednym ze swoich programów. Jest pyszny zwłaszcza z żywym a nie zapuszkowanym ananasem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że z "żywym" ananasem byłoby lepsze, ale niestety nie miałam takiego pod ręką;) a chęć na curry już dłużej czekać nie mogła:D

      Usuń
  12. Smakowicie wygląda Twój kurczak! U mnie ostatnio curry gości bardzo często. Teraz się przymierzam do krewetek z curry wg. przepisu znajomej znajomej z Indii :) ciekawa jestem jak wyjdzie! Pozdrawiam Cię serdecznie, Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wooowww
      chętnie wpadnę podziwiać krewetki w takim wydaniu i może nawet sama się na nie skuszę:)

      Usuń
  13. zapraszam na konkurs, którego tematem jest: kurczak w roli głównej. Do wygrania patelnia Tefal Enjoy. zapraszam na bloga po szczegóły.
    http://wmojejmalutkiejkuchni.blogspot.co.uk/2013/02/konkurs-zapraszam.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Taki sos curry to jeden z mich ulubionych pomysłów na kurę:-).

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy mozna mleczko kokosowe zastapic jogurtem naturalnym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie można by zastąpić jogurtem, ale to już nie będzie, to co powinno wyjść. Dzięki dodatku mleczka kokosowego potrawa zyskuje niepowtarzalny smak.

      Usuń
  16. :D Anet, buszuje, buszuje, szukam przepisów na kruczka z curry a tu moja Anet ;P
    ładnie tego bloga rozwinęłaś ! "sza po ba"

    OdpowiedzUsuń
  17. bez ananasa też będzie smaczne? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie najbardziej smakuje z ananasem, ale zależy, co kto lubi;) Ananas i sok spod ananasa sprawiają, że całość nie wychodzi mdła, smak jest idealny.

      Usuń
  18. Certain it had been an excellent weekend break!, I am pleased for you personally!, your own ensemble is actually georgeous!

    lol boostingfifa 14 pc coins

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyszlo cudownie pyszne, tylko czegos sypnelam za duzo, bo piekielnie ostre :D ymmm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że smakowało:D dokładnych ilości przypraw przeważnie nie podaję, bo każdy lubi inaczej doprawione (ostrzejsze, łagodniejsze), radzę doprawiać po swojemu i kosztować:)

      Usuń
  20. Nie, nie. Bardzo dobrze, że podajesz. Ilość przyprawy myślę, że idealna. Sos w połączeniu z ryżem jest kompozycją genialną :) I zadowoliłam nawet podniebienia dwóch facetów, a to nie jest proste, bo jeden jest wymagającym, dobrze gotującym Angolem, a drugi Węgrem - kucharzem :) Ślicznie dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję Pani Aneto, naprawdę świetny przepis! Jestem nogą jeśli chodzi o gotowanie, natomiast curry z Pani przepisu wyszło przepyszne (jedynie zrezygnowałam z ananasa). Mam już upatrzone kilka kolejnych przepisów, tak więc wkrótce spróbuję :) Pozdrawiam, Aga

    OdpowiedzUsuń
  22. Aż mi ślinka leci ... ;) To jest cudna stronka , by zaimponować teściowej :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Powiem tak, mistrzostwo!Nigdy nie jadłam tej potrawy, zawsze chciałam spróbować, od roku conajmniej noszę się z zamiarem jej przyrządzenia, no ale skąd wziąć sprawdzony przepis...Znalazłam Pani przepis, mówię sobie, co będzie to będzie. Wczoraj wykonałam i dawno już się tak nie objadłam, a ponieważ jestem raczej "kulinarnie pasywna" :), to byłam z siebie mega dumna, wszystkim smakowało. Dziękuję i zapewniam, że wypróbuję też inne Pani przepisy, chyba już z 20 na początek wydrukowałam:) Ania

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...