wtorek, 8 października 2013

Kokosanki



Poniższe kokosanki, to najlepsze kokosanki jakie jadłam!:)

Pyszne:)

Przyjemnie rumiane, chrupiące z zewnątrz, mięciutkie i wilgotne w środku.

Ideał!

Mała przyjemność, a cieszy.
Przy tym robią się ekspresowo.
Same superlatywy:)

Przepis z niezawodnych Moich Wypieków

Składniki (na ok. 16 niedużych kokosanek):
  • 2 jajka
  • 140g cukru
  • 200g wiórek kokosowych

opcjonalnie do dekoracji
  • 50g gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki śmietanki 30%
Białka ubić na sztywno.
Pod koniec ubijania dodać żółtka i cukier.
Przez chwilę jeszcze ubijać.
Dodać wiórki, wymieszać.
Przy pomocy łyżki, albo np. gałkownicy do lodów (tak jak ja), wykładać porcje ciasta, na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Piec ok. 15 minut na rumiano w 170C.
Wystudzone kokosanki można polać rozpuszczoną, gorzką czekoladą.








28 komentarzy:

  1. To może teraz ja wpadnę na te pyszności.Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, zapraszam na deserek, po pysznym obiedzie u Ciebie;)

      Usuń
  2. mmmm jakie pyszności! świetnie wyszły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę są świetne: proste, pyszne i expresowe:D

      Usuń
  3. świetne kokosanki, można je spokojnie robić razem z dziećmi i do tego zawsze wychodzą

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają jak z cukiernii:-) Uwielbiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszły przepięknie! Może i ja dziś je zrobię, zostały mi białka po serniku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm, pychotki :) Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja się głowiłam jak to zrobiłaś, że są takie idealne, a to gałkownica do lodów! Super pomysł i kokosanki też świetne. Zapisuję przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdybym mężowi pokazała te Twoje kokosanki to na bank zjadłby wszystkie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam kokosanki, więc porywam, skoro są najlepsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojoj, naprawdę cudowne! Uwielbiam kokos, zatem i kokosanki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba nie ma bardziej kokosowego wypieku, jak kokosanki;)

      Usuń
  11. Cudne kuleczki, też muszę je zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. A jaka może być przyczyna tego, że kokosanki mi upadły? Po włożeniu do piekarnika ciasto się rozlało.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyszly pyszne, dziekuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...