poniedziałek, 1 października 2012

Bułeczki dyniowe


 
Po zupie dyniowej i ciasteczkach, przyszła pora na bułeczki. 

Pomysł znalazłam na blogu Tomka, wyglądały tak smacznie, że po prostu musiałam je upiec!
Dzięki dodatkowi imbiru, curry i pieprzu cayenne, bułeczki wyszły bardzo aromantyczne, żółciutkie, a przy tym kapitalnie miękkie w środku z miło chrupiącą skórą na zewnątrz.

Szczerze polecam.

Składniki (na ok. 6 bułeczek): 
  •  150g mąki pszennej
  • 50 mąki kukurydzianej 
  • 1 łyżeczka suszonych drożdży 
  • 1 łyżeczka soli 
  • 1 łyżeczka cukru 
  • 1/3 łyżeczki pieprzu cayenne 
  • 1/3 łyżeczki curry
  • 150g obranej dyni 
  • 2cm kawałek imbiru
  • woda 
  • jajko/mleko do posmarowania
Dynię obrać i pokroić w kostkę. 
Imbir posiekać bardzo drobno lub zetrzeć na tarce. 
Dynię i imbir udusić na małym ogniu przez ok. 10 minut w niewielkiej ilości wody.
Ugotowaną dynię rozgnieść widelcem lub zmiksować, wystudzić.
Wymieszać ze sobą suche składniki, dodać dynię i dokładnie wymieszać. 
Jeżeli ciasto jest za mało wilgotne dodać odrobinę wody.
Ciasto zagniatać do czasu aż stanie się jednolite (ale nie wyrabiać go zbyt długo). 
Odstawić do wyrośnięcia na godzinę. 
Z gotowego ciasta uformować 6 bułeczek (lub 4 większe).
Ułożyć na blaszce i odstawić na 15-20min do wyrośnięcia. 
Wyrośnięte bułeczki ponacinać.
Wierzch posmarować jajkiem lub mlekiem. 
Piec ok. 15 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni.








Dyniowe przysmaki

46 komentarzy:

  1. Ładny kolorek mają, takie złotka wyszły. ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie poczęstuję się jedną. Jak wstanę będzie na śniadanko jak znalazł:-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne Ci wyszły :) Trzeba im przyznać, że kolor mają niesamowity, takie słoneczka na talerzu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie wyszły, bo przepis był doskonały;)

      Usuń
  4. śliczne, apetyczne, tylko schrupać na śniadanie!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny kolor jest tych buleczek!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak:) wszystko z dodatkiem dyni wychodzi w niesamowitym kolorze!

      Usuń
  6. Cudowne bułeczki!
    I jaki kolor.
    Moja ukochana dynia ma tyle zalet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również uwielbiam dynię:) można ją wszechstronnie wykorzystać:D

      Usuń
  7. Przepięknie wyszły! Ja też piekłam bułeczki dyniowe, ale nie dodawałam przypraw. Następnym razem to zrobię - musiały smakować doskonale!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to wypróbuj kiedyś przyprawy, wyjdą aromatyczniejsze, idealne do wytrawnych kanapeczek:D

      Usuń
  8. Wspaniałe bułeczki, mają cudowny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm wyglądają jak takie piękne pomarańczowe kajzerki ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bułeczki paprykowe już jadłam ale dyniowe ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Do takich wypieków nikt nie musi mnie długo namawiać :-)
    Zapisuję do zrobienia, bo bułeczki wyglądają obłędnie!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że się podobają:) koniecznie pochwal się efektem;)

      Usuń
  12. Oj dużo tych wypieków dyniowych ostatnio!
    Bardzo efektowny kolor:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dużo wypieków, bo wszystko co dyniowe jest smakowite:D

      Usuń
  13. Bardzo chętnie zabrałabym ze sobą taką bułeczkę na jutrzejsze drugie śniadanie do szkoły :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne bułeczki, choć z dynią jeszcze nie próbowałam, na pewno skorzystam z przepisu, wyglądają bardzo apetycznie ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Antenko,

    cudowne bułeczki! Wydaje mi się, że są absolutnie idealne na jesień. Wyglądają bardzo, ale to bardzo apetycznie.

    Serdecznie pozdrawiam,
    E.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo to takie absolutnie jesienne bułeczki:D

      Usuń
  16. Bułeczki kuszą swym wyglądem! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. też miałam je robić, ale kupiłam dynię i zużyłam na chlebek, od tego czasu dyni nie kupiłam

    OdpowiedzUsuń
  18. alez one musza byc pyszne :)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  19. ooo jeeejkuuu! *__* a mi się już dyniowe pure skończyło, a z chęcią bym upiekła tak urocze, dyniowe kajzerki *___* chyba muszę przytachać do domu nową dynię :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kolor mają po prostu niesamowity :) Musiały pachnieć obłędnie :)
    W składnikach ani przepisie nie ma curry - dawałaś, czy nie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. upsss coś mi umknęło przy pisaniu:)dzięki za czujność:D

      Usuń
  21. Ale ładne ;))) Daj jedną :D albo dwie! ;))

    OdpowiedzUsuń
  22. jejku jakie żółciutkie! no rewelecyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Came out beautifully! I also baked pumpkin muffins, but I did not add spices. Next time I'll do it - had to taste great!
    Buy FFXIV Gil
    Final Fantasy XIV A Realm Reborn - Headstart DLC

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...