środa, 26 lutego 2014

Makaron z szynką i brokułami



Dzisiaj, pomysł na szybki obiad, który zawsze się sprawdza i smakuje.

Jako wielka fanka wszelkich makaronów, mogłabym taki wsuwać codziennie.
Kremowy sos i delikatny brokuł i makaron, to pyszne trio:)

Składniki:
  • 400g ulubionego makaronu
  • 1 brokuł
  • 1 cebula
  • 250g szynki
  • 250g mascarpone
  • 70ml śmietanki 30%
  • 1 łyżeczka masła
  •  sól, pieprz, czosnek
  • parmezan do posypania
Makaron  i brokuła ugotować al dente. 
Cebule posiekać, podsmażyć na maśle.
Szynkę pokroić w kostkę, dodać do cebuli, podsmażyć.
Do szynki dodać podzielonego na mniejsze kawałki brokuła.
Dodać mascarpone i śmietankę.
Doprawić do smaku solą, pieprzem i czosnkiem.
Podgrzewać chwilkę na gazie ciągle mieszając.
Podawać z wcześniej ugotowanym makaronem.
Przed podaniem, posypać parmezanem.


10 komentarzy:

  1. kocham to danie! czosnku zawsze dodaję do niego na potęgę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pora obiadowa nadchodzi, więc ja chętnie bym się wprosiła na taki posiłek :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. To trio bardzo do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja to makaron zawsze i wszędzie! uwielbiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Obłędny obiad dla mnie! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem prawdę, to są moje wymarzone składniki, ale że ciągle sobie odmawiam, opracowałam ten sam sos tyle że bez mascaropne i śmietanki. Wg mnie bomba, a może się przyzwyczaiłam...
    Tak czy owak, wiem, jaką rozkosz kulinarną sprawia kubkom smakowym ta kompozycja.

    pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje dziecko uwielbia brokuły i robię bez szynki :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. do takiej pasty długo mnie nie trzeba namawiać:D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...