sobota, 31 sierpnia 2013

Kurczak w sosie z zielonego pesto z bobem



Za bazyliowym pesto przepadam, a bób uwielbiam! 
Dlatego połączenie tych dwóch składników w jednym daniu, nie mogło mi nie posmakować:) 

Posmakowało i to jak!:)

Kurczak w aksamitnym, kremowym, zawiesistym, aromatycznym sosie z pesto, z dodatkiem bobu, zawładnęło naszymi podniebieniami:)

I mnie i Emka oczarował jego smak:)
Czujemy go do dzisiaj:)

Polecam każdemu, paluszki lizać!:)
Za smaczną inspirację dziękuję niezawodnej  Kwestii Smaku

Składniki:
  • 500g piersi z kurczaka
  • 1 szklanka wyłuskanego, ugotowanego bobu
  • 200ml śmietanki 30%
  • 4-5 łyżki domowego pesto bazyliowego
  • 2-3 łyżki mąki
  • 2 szczypty tymianku
  • sól, pieprz i papryka do smaku
  • olej do smażenia
pesto bazyliowe
  • pęczek bazylii (cała doniczka)
  • 70g prażonego, solonego słonecznika
  • 100g tartego parmezanu
  • 2 ząbki czosnku
  • 70-100ml oliwy/oleju
  • sól, pieprz do smaku
Bób ugotować, wystudzić, obrać z łupin.
Zrobić pesto.
Wszystkie składniki na pesto zmiksować w blenderze.
Filety z kurczaka przekroić wzdłuż na cieńsze plastry.
Przyprawić solą, pieprzem, papryką.
Obtoczyć kurczaka z obu stron w mące.
Mięso podsmażyć na złoto z obu stron.
Pesto wymieszać ze śmietanką.
Wlać do kurczaka.
Zagotować.
Doprawić solą, pieprzem, tymiankiem.
Dodać bób.
Gotować chwilę na małym ogniu do lekkiego zgęstnienia sosu.
Podawać np. z młodymi ziemniakami z wody.










9 komentarzy:

  1. Bób, też uwielbiam ;) Zjadłabym takiego kurczaka raz dwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze, że nie jadłam bobu:( Danie wygląda smakowicie!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wieki nie jadłam bobu, jakoś w mojej rodzinie nie jest doceniany i nawet nie pamiętam smaku. Muszę to nadrobić i zobaczyć czy mi smakuje, tym bardziej, że mam 1/3 słoiczka w lodówce. 2 razy robiłam pizzę z pesto a teraz już odstawiłam czekając na wenę. Podoba mi się ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  4. woooow! ale bym zjadła na obiad!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. swietny pomysl:) mmmm zjadlabym cos takiego:) a te ziemniaczki niezwykle apetycznie wygladaja;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi tam taki obiad się bardzo podoba, gorzej z moimi domownikami, dla których warzywa są nie jadalne :D
    Czyli'' strączki'' mogę sobie jesc sama :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawe połączenie, no ale składniki pyszne, to i całość taka musi być :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...