wtorek, 15 lipca 2014

Odrywany chlebek z kiełbaską, mozzarellą i pieczarkami




Swoje natchnienie zaczerpnęłam u Bożenki (strasznie dziękuję!:))
Gdy tylko ujrzałam tam wytrawny, chlebuś do odrywania, od razu wiedziałam, na co mam ochotę!:)

Do tej pory spotykałam się z podobnymi drożdżówkami do odrywania, ale na słodko, z marmoladą, owocami. 
Dlatego pomysł na odrywany chlebuś na ostro, w stylu pizzy bardzo mi się spodobał.

Muszę przyznać, że mięliśmy pyszną kolację!
Chlebuś wyszedł boski:)
Pachnący, puszysty i mięciutki.
Świetnie smakował na ciepło, zaraz po wyjęciu z piekarnika, z dodatkiem domowego sosu czosnkowego.
Achhh poezja!

Z podanych składników, upiekłam dwa mniejsze chlebusie w sylikonowych keksówkach (w oryginale jest jeden duży).

Śmiało można eksperymentować i upiec chlebuś z ulubionymi dodatkami.
Polecam gorąco!

Składniki ( na jeden chlebuś w dużej keksówce, lub dwa mniejsze w sylikonowych):
  • 3 szklanki maki
  • 15g drożdży
  • 220ml mleka
  • 2 jajka
  • 0.5 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 4 łyżki masła
dodatki
  • kawałek kiełbasy (może być szynka, salami, parówka)
  • 6-8 pieczarek
  • 1 cebula
  • 100g mozzarelli
  • szczypiorek
  • rozpuszczone masło do smarowania
Cukier rozetrzeć z drożdżami.
Dodać 2 łyżki mleka.
Odstawić na 20 minut.
Dodać mąkę, sól, letnie mleko, jajka i rozpuszczone (i przestudzone) masło.
Ciasto długo wyrabiać.
Ciasto ma być gładkie i nie lepić się do rąk.
Wyrobione ciasto zostawić do wyrośnięcia na ok. 1- 1.5 godziny.
Cebulę obrać, posiekać.
Pieczarki pokroić w plastry.
Przesmażyć wraz z cebulą
Ciasto rozwałkować na prostokąt 50x30.
Posmarować rozpuszczonym masłem.
Posypać pokrojoną kiełbaską, szczypiorem, pieczarkami i serem.
Ciasto zrolować jak na roladę.
Pokroić w ok. 3cm plastry.
Pokrojone kawałki ciasto układać w keksówce obok siebie.
Całość posypać resztą sera i szczypiorem.
Chlebek zostawić do wyrośnięcia na ok. 20 - 30 minut.
Chlebek piec w 180C 30-35minut.
Jeść na ciepło lub na zimno.
Polecam ciepły!;)












24 komentarze:

  1. Świetny pomysł na chlebek! Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowny i pachnący chlebuś, pomysł rewelacja !

    OdpowiedzUsuń
  3. taki chlebek jest świetny, nie trzeba robić kanapki bo wszystko w nim już jest:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też mam na niego ochotę:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Super..cieszę się, ze chlebek posmakował...

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy i smakowity pomysł! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. o jejuuuuuu jak ja go w tej chwili pragnę zjeść, nawet nie masz pojęcia! jest przecudny i na pewno smakowity! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. podoba mi się ten chlebek, zapisuję!:) robiłam już wersję wytrawną z pomidorami, ziołami i serem żółtym, ale ta do mnie też przemawia, za to nigdy na słodko i w planach mam cynamonowy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Apetyczny i pomysłowy chlebek!

    OdpowiedzUsuń
  10. Boski chlebek, czuje, że na jednym kawałku bym nie skończyła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku, ależ on przepysznie wygląda! Pierwszy raz coś takiego widzę. Na pewno spróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. haha, ja chyba od razu oderwałabym i spałaszowała całość :D
    pozdrawiam,
    siwapiecze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaki świetny chlebek, przepis zapisuję i koniecznie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A co z jajkami?

    OdpowiedzUsuń
  15. własnie, co z jajkami ? Jakis bubel, nikt nie odpowiada zapomniany wątek.... żal

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka dodajemy razem z mąką i masłem.Tak jest napisane w przepisie,chyba w czwartej linijce.


      Usuń
  16. Odp na pytanie znalazłem tutaj: https://www.oetker.pl/pl-pl/nasze-przepisy/r/ziolowy-odrywany-chlebek.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Smaczne to za mało by określić smak :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczny przepis, chlebek wyszedł pałce lizać

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...