wtorek, 29 kwietnia 2014

Kruche babeczki z rabarbarem



Nie mogłam się powstrzymać przed kupnem, gdy ujrzałam pierwszy, tegoroczny rabarbar na straganie.
Musiałam go mieć!;)

Tradycyjnie, jak pierwszy raz w każdym sezonie, zamarzyła mi się pachnąca drożdżówka z kwaskowym rabarbarem.
Plany jednak uległy zmianom, postanowiłam bardziej poszaleć.

Takim sposobem powstały pyszne, kruchutkie, babeczki z rabarbarowym nadzieniem lub jak kto woli - tarteletki z rabarbarem. Całość zwieńczyła odrobina bitej śmietany.

Kruchutka babeczka, kwaskowy rabarbar i słodka bita śmietana, to nie mogło się nie udać!
I udało si.
Moi najmłodsi panowie byli w siódmym niebie;)

Tym przepisem rozpoczynam mój ulubiony, letni sezon rabarbarowy:)

Składniki:

ciasto
  • 2 szklanki mąki
  • 120g masła
  • 1 jajko
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 2 szczypty soli
 nadzienie
  • 500g rabarbaru
  • 60g cukru
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • 0.4 szklanki wrzątku
  • 250ml śmietanki 30% + 1 łyżka cukru pudru
Składniki na ciasto zagnieść.
Schłodzić w lodówce ok. 2h.
Schłodzonym ciastem wylepić foremki do tartaletek.
Piec w 180C ok. 15 minut, do zrumienienia ciasta.
Gotowe korpusy do babeczek wystudzić.
Rabarbar, obrać, drobno pokroić.
Rabarbar uprażyć z cukrem do momentu aż zacznie się rozpadać.
Żelatynę rozpuścić w 0.4 szklanki wody, dodać do rozpieczonego rabarbaru.
Każdą babeczkę wypełnić rabarbarowym nadzieniem.
Ubić śmietankę z łyżką cukru pudru.
Śmietanką udekorować tartaletki.
Babeczki włożyć na jakiś czas do lodówki, do stężenia.












 


17 komentarzy:

  1. połaczenie słodkiego z kwaśnym zawsze się sprzeda, w przypadku rabarbaru i porzeczek, to recepta a sukces. Gratuluję wyczucia i .... tego pięknego blondynka- do schrupania- all ! :)

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczne te babeczki! Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne i urocze babeczki! Widok zajadającego - cudny! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne te babeczki :) też bym chętnie spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwał tak zwał - pyszne musiały być, co zresztą zostało udokumentowane:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też mam ogromna ochotę na jakiś rabarbarowy wypiek. Urocze te Twoje babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To zdecydowanie też mój ulubiony sezon :) Ślicznie Ci wyszły te maleństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za rabarbarem, ale twoje babeczki wyglądają tak apetycznie że pewnie bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oblizuję się z wielkim smakiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zrobiłam kompot:-) Ale gdybym widziała wcześniej Twoje cudeńka to pewnie bym babeczki zrobiła...;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne są te babeczki. Jadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mniam!:) one musiały smakować:D moje smaki:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrobiłam!:) wyszły pyszne:) podlinkowałam Cię na blogu, mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko? :)

      Usuń
    2. Ależ skąd:D!!! Jest mi niezmiernie miło i cieszę się, że Ci smakowały:D

      Usuń
  13. Alez apetyczne babeczki, zabieram ...2 do jutrzejszej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę i ja wybrać się po rabarbar. Tyyyyyyle na niego czekałam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...