środa, 4 grudnia 2013

Mleko owsiane



Od czasu, odkrycia mleka owsianego u Joasi, jestem w nim zakochana i gości ono u nas na stole przynajmniej dwa razy w tygodniu. 
Jedno się skończy, już robię następne.
Dzieci nawet nie zauważyły zmiany, piją go tak samo chętnie jak krowie, z czego niezmiernie się cieszę.

Mleko owsiane jest świetną alternatywą, dla osób nie tolerujących laktozy,wegan, ale również świetnym urozmaiceniem mlecznej diety, bogatej w krowie przetwory.

Co najważniejsze, mleko owsiane jest zdrowsze i lżej strawne od mleka krowiego.
Zawiera dwa razy więcej witaminy A i więcej wapnia, niż mleko krowie. 
Bogate jest w błonnik pokarmowy, żelazo, potas i kwas foliowy.
Nie jest nietłuste, nie zawiera laktozy i cholesterolu.

Smak mleka owsianego jest słodkawy, przyjemny, delikatny, charakterystyczny dla mlecznych przetworów. W konsystencji  mleko owsiane jest wodniste, ale bardzo sycące. 

Mleko owsiane doskonałe jest do śniadań, zup mlecznych, musli. Świetne sprawdzi się podczas gotowania i przy wypiekach.

Składniki:
  • 250g płatków owsianych
  • 1l ciepłej wody
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • szczypta soli
Płatki wsypać do dużego słoika, zalać ciepłą wodą.
Słoik zamknąć.
Odstawić na całą noc.
Na drugi dzień płatki zmiksować.
Zmiksowane płatki przelać kilka razy przez sitko z małymi dziurkami.
Doprawić cukrem i solą.
Jeżeli mleko jest za gęste, rozcieńczyć wodą.
Przechowywać w lodówce.








24 komentarze:

  1. jaki ma przyjemny, żółciutki kolor! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kolor to wina słoneczka;) mleko wychodzi śnieżno białe:)

      Usuń
  2. ciekawe to mleko, nigdy nie robiłam, ale chyba się skuszę, żeby zobaczyć jak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam jest pyszne! tak jak napisałam, moje dzieci nie widzą różnicy i piją go równie chętnie jak krowie;)

      Usuń
  3. Ale ładna z Was rodzinka na zdjęciu :) ja dziś też nastawiam kolejne, doprawienie go to doskonały pomysł, może wtedy moja córeczka się do niego przekona!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję ślicznie za miłe słowa:)
      A dodatek cukru waniliowego do mleczka sprawi, że smakuje dużo lepiej, podobnie jak to z kartonu.

      Usuń
  4. Nawet nie wiedziałam, że można zrobić takie mleko! Na pewno wypróbuję. I to jeszcze dziś, bo bardzo mnie smak ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo dość oryginalny pomysł, pierwszy raz widzę. Ciekawi mnie jak smakuje, bo mleko uwielbiam i piję litrami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale trafiłaś! Nie toleruję mleka krowiego w czystej postaci, przez co również go nie lubię. Takie mleko będzie doskonałą alternatywą! Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały pomysł, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne! Ja robiłam migdałowe,ale mam chęć skosztować owsianego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. muszę spróbować:) zaintrygowałaś mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie wypróbuje, zaraz idę szukać płatków, a mam na pewno, dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super, cieszę się, że mleko smakuje. Waniliowa wersja jest jeszcze ciekawsza niż wersja sautee, bez dodatków :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę wypróbować! Jak długo może stać takie mleczko? ;>

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakie płatki: zwykłe czy z błyskawiczne?

    OdpowiedzUsuń
  14. To mleko w 1 l ma tyle wapnia co mleko krowie w 100 ml

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaka moze byc przyczyna ze przelewanie przez sitko szlo tak mozolnie? Zrobilam za geste? Rozrzedzalam w trakcie przelewania. Powinno byc tak wodniste jak zwykle mleko z kartonika?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z przelewaniem przez sitko jest trochę zabawy i zajmuje to trochę czasu, a konsystencja taka ma być. Mleko owsiane wychodzi takie jak krowie z kartona.

      Usuń
  16. witam ,robie mleko migdałowe ,robie sojowe ale nie wiedziałam o owsianym ,super pomysł ,dzieki

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy zamiast miksować można to zblenderować?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...