czwartek, 28 listopada 2013

Bigos



Przepis na tradycyjny, polski bigos, z wieloma rodzajami mięs, z grzybami, śliwkami, winem.

Nasz ulubiony bigos!

Im dłużej gotowany, odgrzewany tym lepszy:) 
Najwspanialszy po kilku dniach, dlatego najlepiej rozpocząć gotowanie kilka dni przed podaniem.

Składniki:
  • 800g kapusty kiszonej
  • 1kg kapusty białej
  • 500g wieprzowiny (u mnie karczek)
  • 500g kiełbasy
  • 300g boczku wędzonego
  • 500g mięsa drobiowego ( u mnie udka z kurczaka)
  • 100ml wina czerwonego wytrawnego
  • 200ml przecieru pomidorowego (z kartonu)
  • 2-3 cebule
  • 4 prawdziwki (u mnie świeże, mogą być suszone)
  • 3 łyżki masła
  • 6 suszonych śliwek
  • 5 ziel angielskich
  • 5 liści laurowych
  • 1 łyżeczka kminku
  • sól i pieprz do smaku
  • woda
Kapusty i cebule poszatkować.
Podsmażyć na maśle.
Zalać niewielką ilością wody.
Dusić do miękkości.
W trakcie gotowania pokroić mięsa w kostkę ( sporą) i wrzucić do gotującej się kapusty.
Grzyby pokroić, dorzucić do bigosu.
Dodać śliwki, ziele angielskie, liście laurowe, kminek, sól, pieprz, wino oraz przecie pomidorowy.
Całość dusić na małym ogniu co najmniej godzinę.
Gotowy bigos schłodzić i podgrzać dnia następnego.
Najlepszy smak uzyskamy jeżeli rytuał powtórzymy przez 2-3 dni.











21 komentarzy:

  1. pycha! jadę na obiad do Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio właśnie myślalam o tym żeby zrobić bigos na winie. U mnie robi się bez, więc chyba nigdy takiego nie jadłam! Mam wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie powodzenia życzę, a bigosik na winie jest boski:)

      Usuń
  3. Uwielbiam bigos! Dawno nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś wszędzie bigos:) Twój pycha, lubię ze śliwkami.

    OdpowiedzUsuń
  5. matko, ale bym zjadła:P ostatnio za mną chodzi taki mocno mięsny właśnie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham bigos i robię na święta. :) I tym razem nie będzie inaczej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja co prawda na święta nigdy bigosu nie robię, ale przed świętami czemu nie;)

      Usuń
  7. Na bigos zawsze się skuszę! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Bigosik! Całe wieki go nie jadłam. No to mnie teraz nakręciłaś smakowo do tego stopnia, że koniecznie muszę go zrobić :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. zjadłoby się! i to z niejedną dokładką :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały - smakuję zawsze i wszędzie i o każdej porze dnia :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...