poniedziałek, 5 listopada 2012

Tagliatelle z białą kiełbasą w sosie śmietanowo- chrzanowym z jabłkiem



Lubimy białą kiełbasę, a najczęściej przyrządzam ją klasycznie, w całości z cebulką. 
Czasami gotuję z niej pulpeciki w sosie pomidorowym, które już jakiś czas temu gościły na blogu.
Tym razem miałam ochotę na zupełnie coś nowego, na potrawę z białą kiełbasą w roli głównej, ale taką, jaką jeszcze nigdy nie jadłam. 
Jak znalazł okazał się przepis Lubelli, na makaron z białą kiełbasą w sosie śmietanowo-chrzanowym. 
Polecam ten przepis, do którego sama będę często wracać. 
Świetnie przyrządzona kiełbaska w smakowitym sosie, smakuje zupełnie inaczej niż zawsze;)!

Składniki:
  • 500-700g białej kiełbasy (surowej)
  • 400g makaronu tagliatelle
  • 40g chrzanu
  • cebula
  • 1 jabłko
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 250ml śmietany 30%
  • łyżka masła
  • sól, pieprz do smaku

Surową kiełbasę obrać ze skórki, pokroić na plastry.
Cebulę posiekać, czosnek przetrzeć przez praskę.
Na maśle podsmażyć kiełbasę z cebulą i czosnkiem.
Jabłko obrać, zetrzeć na tarce na dużych oczkach.
Jabłko wraz z chrzanem dodać do kiełbasy.
Dolać śmietanę.
Gotować na małym gazie ok. 5 minut.
Doprawić solą i pieprzem do smaku.
Podawać z makaronem ugotowanym według przepisu na opakowaniu. 








25 komentarzy:

  1. Aż mi zapachniało! Wygląda rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jem w ogóle białej kiełbasy,ale Twoje tagiatelle może i bym spróbowała, bo robi wrażenie?;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. o jakie pyszności u Ciebie!! aż ślinka cieknie:)) u nas są amatorzy białej kiełbasy więc pewnie by im smakowało to cudo:))

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja jestem 'fanką' białej kiełbasy,wiec koniecznie musze kiedys zrobić takie danie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm mogę poprosić o porcje :)

    Zapraszam: two-woorlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. no no takie tagliatelle to mi się marzy...

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. świetnie komponuje się z resztą:)
      jak nie wiesz, że dodane jest tam jabłuszko, to nie zgadniesz;)

      Usuń
  8. Smacznie:) Nie próbowałam w takiej postaci kiełbaski białej, a ją lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. swietny pomysl na biala kielbaske:) mniam:)
    tylko szkoda ze teraz coraz trudniej o dobra ;/
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam z tym dokładnie taki sam problem:/ kupuję tylko sprawdzoną w 1-2 miejscach.

      Usuń
  10. makaron z kiełbasą, ciekawy pomysł, bardzo lubię białą, ale szczerze to poza Wielkanocą używam tylko do żurku
    a tu proszę taki pyszny obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. my poza świątecznym żurkiem lubimy zjeść sobie kawałek dobrej kiełbaski:) więc kombinuję

      Usuń
  11. Świetny przepis, uwielbiam wykorzystywać białą kiełbasę do różnych dań, a z makaronem jeszcze jej nie łączyłem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i z makaronem i z ryżem i z ziemniakami smakuje super;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...