czwartek, 16 sierpnia 2012

Tarta z kaszy manny z brzoskwiniami

 

Po moim powrocie z Turcji wiele osób prosiło mnie o jakiś przepis z tamtejszej kuchni. Nie myśląc długo, a mając ochotę na coś wyważonego w swojej słodkości w głowie zaświtała mi jedna myśl. 
Spróbowałam odtworzyć pudding z kaszy manny, pieczony tam w piekarniku, a podawany na zimno.

Jedyne co dodałam od siebie, to wiórki z gorzkiej czekolady i brzoskwinie, które rewelacyjnie sprawdziły się jako dodatek do takiej tarty. 
Efekt końcowy bardzo mnie usatysfakcjonował, bo moim i emka zdaniem wyszła ona lepsza niż ta, którą jedliśmy na wakacjach;)

Do przepisu na pewno wrócę jeszcze nie raz, bo deser banalny, szybki, nie przesadnie słodki i do tego  bardzo smaczny.



Składniki:
  • 2 szklanki mleka
  • 5 łyżek kaszy manny
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki (czubate)
  • 100g cukru
  • cukier waniliowy
  • 2 brzoskwinie
  • 0.5 tabliczki gorzkiej czekolady

Kaszę mannę ugotować na mleku.
Wystudzić.
Zmiksować z jajkami, mąką i cukrem.
Powstałą masę przelać do formy do tarty.
Na wierzch tarty ułożyć obrane i pokrojone na plastry brzoskwinie.
Piec w 200C ok. 30 minut.
Wystudzić.
Po wystudzeniu posypać startą na wiórki, gorzką czekoladą.









Smakołyki na pikniki Z dziećmi i dla dzieci

20 komentarzy:

  1. Świetny przepis! Moje dziewczynki nie przepadają za kaszką manną, ale w takiej formie to na pewno zjedzą:)) Ja zresztą baaardzo chętnie też!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wypróbujesz, daj znać co dziewczynki powiedziały na mannę w takiej formie;)

      Usuń
    2. właśnie dopisałam kaszkę do listy zakupów:)

      Usuń
    3. to w takim razie czekam teraz na twoją wersję;)

      Usuń
  2. Wspaniały pudding!
    Doskonale wyważyłaś smaki,bo tureckie desery są nieziemsko słodkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego ten deser smakował mi najbardziej, bo był "normalnie" słodki:D

      Usuń
  3. Wygląda niesamowicie!!!! Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna tarta, tylko brzoskwinie zastąpiłabym czymś innym

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie się prezentuje ta tarta :) Ciasta z dodatkiem kaszy manny jeszcze nie próbowałam, ciekawa jestem jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł i grunt, że nie jest przesadnie słodka, bo jak coś ostatnio kręce nosem na zbyt słodkie wypieki. Zapisuję na listę do zrobienia, byle tylko mi życia wystarczyło na spróbownie tych wszystich smaczności co je na blogach znajduję. :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. No proszę. Pychota a taka banalnie prosta. Mniiiiiiiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super sprawa! Bardzo mi się podoba ten pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  9. O, jakie pyszne ciasto :D Robiłam kiedyś podobne, ale nie wyszło. Fakt faktem, był to inny przepis. Następnym razem wykorzystam Twój :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie przygotowany deser :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też jadłam coś podobnego w Turcji, twoja wygląda nawet apetyczniej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Skład bardzo interesujący, a wygląd rewelacja:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojjj smakowita, ciekawa propozycja :)))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...