wtorek, 14 sierpnia 2012

Hiszpański obiad

 

Ostatnio robiłam mały test kuchni hiszpańskiej, a że wypadł pozytywnie, na pewno pędzie powtórka jak i inne potrawy z tej części świata.

Nigdy nie próbowałam połączenia banan- mięso, wydawało mi się to za bardzo szalone, ale po tak przygotowanym kurczaku wiem, że za długo czekałam z testami, a moje obawy były zbyteczne;)

Kurczak smakował wyjątkowo dobrze, dzięki dodatkowi wina zyskał fantastyczny winny aromat, a  słodycz bananów znakomicie dopełniła resztę:)

Pomysł na danie pochodzi z książeczki "Potrawy z hiszpańskiej tawerny", a nie byłabym sobą gdybym go lekko nie  zmodyfikowała;)

Składniki:
  • 2 piersi z kurczaka
  • 4 banany
  • 0.5 szklanki białego wytrawnego wina
  • garść rodzynek
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki oleju
Pierś z kurczaka pokroić na małe kawałki. 
Posolić i popieprzyć według uznania.
Podsmażyć na oleju, do zrumienienia.
Dodać wino.
Dusić kilkanaście minut.
Banany pokroić na grubsze plastry. 
Pod koniec duszenia mięsa dodać banany i rodzynki.
Delikatnie zamieszać.
Całość trzymać na ogniu parę minut.
Podawać gorące np. z kuskus.









18 komentarzy:

  1. Bardzo zaciekawił mnie ten przepis :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaskoczyłaś mnie tym połączeniem...słyszałam o bułce z bananem:)) ale mięso i banan ? hmmmm....może zaryzykuję;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że smaczniej z mięsem niż z bułką:D:D:D

      Usuń
  3. To chyba niezbyt kuchnia hiszpanska, a latynoamerykanska. W Hiszpanii nie uzywa sie bananow w kuchni. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię połączenia mięsa i owoców, ale to jest raczej nie dla mnie, bo nie przepadam za bananami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój M. byłby zachwycony :)Uwielbia banany! Danie bardzo ciekawe, apetyczne. Muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pełna oryginalność. :) Aż jestem ciekawa tego smaku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Połączenie uważam za niezwykłe, zawsze trochę się bałam dodawać bananów(i ogólnie owoców) do mięsa, ale po twojej recenzji chyba będę musiała się odważyć ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma się co bać łączenia owoców z mięsem, bo potrawy smakują wyśmienicie. Uwielbiam połączenie suszonych śliwek, moreli czy żurawiny z mięsiwem, natomiast z bananami to był experyment;)Wyszło bardzo smacznie..

      Usuń
  8. No nieźle:)
    Że też sama nie wpadłam na taki pomysł:) A tak uwielbiam banany:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy pomysł z bananami, pewnie znakomicie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy bym na takie połączenie nie wpadła, ale nie powiem, ciekawi mnie mocno :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jeszcze chyba chwila minie, zanim się na coś takiego odważę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo orginalny przepisy, będę obserwować Twoje dalsze pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam zakaz jedzenia bananów, szkoda...;-(

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, banan z kurczakiem? Odważnie! Ale wygląda smacznie i nawet banany się nie rozpadły :) Super.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...