środa, 11 lipca 2012

Pekińska w doborowym towarzystwie



Nadal upał, a co za tym idzie, gotowanie i jedzenie przychodzi nam z trudem. Koszmarem jest przebywaniem w kuchni, w której jest włączony piekarnik.
Dzisiaj postawiłam na minimalizm, mamy zdrowo i kolorowo;)
Tym razem na kolację zaserwowałam lekką, ale bardzo smaczną kapustkę pekińską z doborowymi dodatkami, bo na nic innego nie mieliśmy ochoty. 
Taką kapustę często przygotowuję również do mięsnego obiadu, albo do grilla, a zimową porą doprawiam śmietaną i majonezem. Latem chce się jeść lżej, więc używam do niej różnych dresingów i sosów sałatkowych.


Składniki:


  • mała kapusta pekińska
  • 1 marchewka
  • 2 pomidory
  • 2 ogórki kiszone/konserwowe
  • 1 cebula
  • 100-150g sera fety
  • szczypiorek
  • sos sałatkowy paprykowo - ziołowy


Liście kapusty drobno poszatkować.
Marchewkę obrać, zetrzeć na tarce, na małych oczkach.
Pomidory, ogórki i fetę pokroić w kostkę.
Cebulę posiekać.
Sos przygotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
Wszystko wymieszać,a  na koniec posypać szczypiorkiem.
Przed podaniem schłodzić.







Smakołyki na pikniki

13 komentarzy:

  1. uwielbiam takie sałatki! często robię podobną i zjadam z kanapeczkami :) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lekkie sałatki w taką pogodę zawsze się sprawdzają. Polecam zrobienie domowego dressingu, mniejszy koszt i o wiele lepszy smak;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeważnie robię domowy sosik, ale tym razem natrafiłam na gotowy w szafeczce i musiałam go gdzieś spożytkować:D

      Usuń
  3. Lubię pekińską:) A fety z marchewką jeszcze nie łączyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam fetę w sałatkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda wspaniale. Uwielbiam takie surówki!

    OdpowiedzUsuń
  6. super sałatka:)) jeszcze kilka Twoich przepisów i menu dla gości mam ustalone!! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha:) a konkretnie czegoś szukasz, czy na razie zbierasz pomysły? bo ja mogę ugotować i przetestować;)

      Usuń
    2. konkretnie to dania duże jednogarnkowe bo na tydzień dla 9 osób:))) i coś dla dzieci również :))

      Usuń
  7. Świetna sałatka, lekka, pyszna i zdrowa!

    OdpowiedzUsuń
  8. Sałatki z pekińskiej zawsze są na pierwszym miejscu! Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...