sobota, 28 września 2013

Galaretkowiec



Proste, lekkie, niewymagające pieczenia ciasto, które ładnie wygląda i zawsze dobrze smakuje.
Nie tylko dzieci będą zadowolone;)

Składniki:
  • 0.5l śmietanki 30%
  • 300ml mleka
  • 3 różne galaretki ( u mnie pomarańczowa, truskawkowa i agrestowa)
  • 1 opakowanie żelatyny ( ja dałam 3 łyżki żelatyny i 3 łyżki galaretki cytrynowej)
  • 3/4 szklanki cukru
Każdą z dwóch galaretek rozpuścić w 300ml wody.
Galaretki przelać do osobnych naczyń.
Wystudzić, schować do lodówki by się zsiadły.
Najlepiej zrobić to dzień wcześniej.
1/3 szklankę mleka zagotować i rozpuścić w niej żelatynę.
Resztę mleka zmiksować z cukrem i z rozpuszczoną żelatyną.
Lekko ostudzone mleko zmiksować ze śmietanką.
Galaretki wyjąć z naczyń, pokroić w kostki.
Dodać do masy śmietankowej, szybko wymieszać.
Masę śmietanową z galaretkami przełożyć do formy keksowej, wcześniej wyłożonej grubszą warstwą folii spożywczej (u mnie 2 warstwy).
Włożyć do lodówki na ok. 2 godziny by masa lekko stężała.
Trzecią galaretkę rozpuścić w 300ml gorącej wody, wystudzić.
Wystudzoną galaretkę wylać na wierzch lekko ściętej masy.
Całość włożyć na kilka godzin do lodówki, by masa i galaretka stężała.










35 komentarzy:

  1. kieeedyś, het het wieki temu, go robiłam. jest świetny, choć zajmuje sporo czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eee tam sporo;) ale przynajmniej jest banalnie prosty w wykonaniu;)

      Usuń
  2. uwielbiam!:) dawno nie robiłam, znam pod nazwą śmietanowiec:)

    OdpowiedzUsuń
  3. no galaretki lubią i dzieci i my:) a kolory zawsze działają dobrze na poprawę humoru!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego uważam, że ciacho idealne jest na jesienną pluchę;)

      Usuń
  4. :) MOja córa byłaby zachwycona :))

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam to ciasto, dawno go nie jadłam... muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. bajecznie kolorowe - dla małych i dużych dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej, już samo zdjęcie niesamowicie zachęcam do obejrzenia przepisu. Galaretkowiec wygląda bajecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmmmmm Anetko prawie jak tęcza wygląda, na pewno wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko polecam! Łatwe, leciutkie i bardzo smaczne:)

      Usuń
  9. To jest pyszne, pamiętam takie ciasto z dzieciństwa. Zawsze nam smakowało.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też pamiętam to z młodych lat.Skusiłbym się na kawałek.Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. następnym razem zapamiętam i podeślę kawałeczek;)

      Usuń
  11. O tak! :) galaretki to jest to, a połączone w jedną kompozycje - fenomenalne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. takie sympatyczne ciacho na zimno :)
    az miło poprawić sobie nastrój takim deserkiem w jesienne wieczory

    OdpowiedzUsuń
  13. J'aime ce gâteau .. son savoureux

    OdpowiedzUsuń
  14. na pewno az tyle zelatyny trzeba? wg przepisu 6 lyzek - strasznie duzo! moze chodilo o lyzeczki?chcialabym zrobic ten deser ale wole sie upewnic zeby mi nie wyszla twarda podeszwa przez przypadek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, w moim przepisie mam 50g opakowanie żelatyny, którą trzeba dodać.
      Z racji, że mnie żelatyny brakło i miałam jedynie 3 łyżki, dodałam jeszcze 3 łyżki galaretki cytrynowej. Ciasto wyszło idealne. Żadna twarda podeszwa nie wychodzi;)

      Usuń
  15. Actually my partner and i enjoy the time and effort an individual built to discuss the information. This issue the following i came across was successful for the matter that i has been exploring for some time.

    Buy Fifa 14 Ultimate Team Coins

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...