sobota, 30 czerwca 2012

Domowa pizza. Najlepsza!


Zrobić pizzę jest dziecinne łatwo, ale zrobić dobrą pizzę, to już nie tak prosto. Jestem bardzo wybredna w tej kwestii i zadowolić mój żołądek może jedynie pizza "idealna".

W domu eksperymentowałam z wieloma przepisami i żaden nie był perfekcyjny. Zawsze było jakieś "ale": a to ciasto za grube, a to ciasto za cieńcie, a to zakalec, a to ser skorupa. 

Od kiedy odkryłam ten przepis i sos do pizzy, skończyły się kombinacje, piekę ją zawsze tak samo i zawsze wychodzi idealna: nie za cienka, nie za gruba, z lekko chrupiącym spodem, puszystym środkiem i co najważniejsze, z wspaniale ciągnącym się serem. Pycha.

Sekret tej pizzy tkwi w tym, że nie ma w niej dodatku mleka, który moim zdaniem niedobrze wpływa na ciasto, ser rozkładamy pod wędliną, co powoduję, że przyjemnie ciągnie się po upieczeniu. Pizzę wkładamy do baaardzo mocno rozgrzanego piekarnika. Ostatni tajnik przepisu, to sos, którym smarujemy ciasto przed pieczeniem - jest idealny;)
 Polecam!


Składniki: (na dużą blachę)


  • 3 szklanki mąki
  • 0.5 kostki drożdży lub opakowanie suszonych ( po świeżych drożdżach pizza bardziej wyrasta)
  • szklanka wody
  • 2-3 łyżki oleju
  • pół łyżeczki cukru
  • szczypta soli
  • dowolna wędlina (co kto lubi: salami, szynka, kiełbasa)
  • 250g sera zółtego
  • 250g pieczarek

Składniki na sos:


  • pół szklanki przecieru pomidorowego z kartonu
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka cukru
  • łyżeczka bazylii
  • łyżeczka oregano
Składniki na ciasto zagnieść. Zostawić na chwilę do wyrośnięcia przykryte ściereczką. Po tym czasie ciasto zagnieść ponownie. 
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto rozwałkować na długość i szerokość całej blachy. Na cieście rozsmarować sos.
Ser zetrzeć na dużych oczkach, rozłożyć na cieście (dajemy go pod wędlinę, dzięki temu po upieczeniu zamiast skorupy na górze, ser wspaniale się ciągnie).
Dowolną wędlinę rozłożyć na startym serze
Pieczarki obrać, pokroić na cieniutkie plasterki, położyć na wędlinie.

Pizzę włożyć do nagrzanego do 260C piekarnika. Piec dokładnie 12 minut (ani mniej, ani więcej, po tym czasie pizza jest idealna).
Po upieczeniu ostrym nożem, lub nożykiem do pizzy pokroić na prostokąty.







21 komentarzy:

  1. Przepyszna!
    Zjadłabym kawałek lub dwa...

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam domową pizzę! Twoja wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgłodniałam patrząc na te apetyczne zdjęcia;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada rewelacyjnie i bardzo smakowicie, a ja akurat jestem głodna jak wilk ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda przepysznie, ja ciągle jeszcze szukam swojego idealnego przepisu na pizzę, więc może właśnie ten...pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ojeja.
    jak ja dawno nie jadłam pizzy i jak długo jej nie zjem:<

    OdpowiedzUsuń
  7. Domowa pizza najlepsza ze wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale mi zrobiłaś apetytu...pięknie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda smakowicie, ale mam ochotę na pizze ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda baaardzo apetycznie :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny przepis! Mam zamiar dzisiaj go zrobić. Czy robiła Pani wcześniej rozczyn z drożdży i cukru?

    OdpowiedzUsuń
  12. Biorę się za pizzę ,zobaczymy czy się uda:).Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Robilam pizze wczoraj i robie dzis:-) Najlepszy przepis na ciasto jaki do tej pory znalazlam:-) W koncu ...:-):-)Marta

    OdpowiedzUsuń
  14. Polecam pani przepis picca jest przepyszna i nie opcji zeby cos nie wyszlo robie ja dosc czesto pozdrawiam��

    OdpowiedzUsuń
  15. Taka pizza mi się przypomina z latami 90 gdy jeszcze nie było włoskich pizz, a raczej dzisiejsze pizzerki. Wspomnień czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dokładni! Domowa pizza najlepsza i warto poświęcić trochę czasu na jej zrobienie. Podoba mi się w tym wszystkim to, że samodzielnie robi się wszystko od podstaw. Nawet sos można zrobić domowy i wtedy wszystko najlepiej smakuje. Moja mała cenna rada. Do ciasta polecam Wam mąkę do pizzy domowej od https://basiazsercem.pl/

    OdpowiedzUsuń
  17. przepis prosty i pizza smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Domowa pizza najlepsza chociaż ja znam miejsce gdzie można zamówić idealną i smakującą tak jak ta domowa. W dobrej cenie a do tego zawsze zapakowana w opakowania ekologiczne. Aż chce się takie kupować, raz na jakiś czas można sobie na pewno na taką pizzę pozwolić.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...